جعفری خشک درویش

جعفری گیاهی است علفی ، دوساله و معطر که ارتفاع آن تا ۷۰ سانتیمتر می رسد . برگهای آن برنگ سبز تیره و دارای بریدگیهای لوزی یا مثلث شکل با تقسیمات رفعی است .گلهای جعفری کوچک برنگ مایل به سبز و بصورت چتر یم باشد میوه آن کوچک به درازای ۲ میلیمتر و به قطر یک میلیمتر و دارای بوئی معطر است.

جعفری به حالت وحشی، در اکثر نواحی جنوب شرقی اروپا، شمال افریقا، آسیا و ایران می روید ؛ به علاوه در نواحی مختلف پرورش می یابد.بعنوان یک ادویه و چاشنی در فرم خشک استفاده می شود. در موارد مختلفی، در ساندویچ، سالاد و غیره استفاده می شود.

 

مزایای خرید سبزی خشک درویش :

1 ـ  با خرید سبزی خشک به صورت می توانید در چندین نوبت این غذا را درست کنید و نگرانی بابت تازه بودن سبزی نداشته باشید، بنابراین می توانید سبزی خشک را با آب ترکیب کنید تا تازه شود.

2 ـ نگهداری سبزی خشک در کابینت و انبارها خراب نمی شود.

3 ـ نیازی به خرد کردن سبزی و ترکیب مناسب سبزی ها نیست.

4  ـ سبزی خشک را می توان در مسافرت با خود برد و خورش مورد نظر خود را درست کرد.

6  ـ به صورت کاملا ارگانیک و بدون هیچ گونه مواد نگهدارنده

خواص جعفری خشک درویش :

۱ ـ منبع غنی از آنتی اکسیدان ها:

جعفری حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان فلاوونوئید، مانند:لوتئولین،آپی ژنین،لیکوپن، بتاکاروتن و آلفا کاروتن است.جعفری از سلولها در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. زیرا این آسیب باعث افزایش خطر بسیاری از بیماری های مزمن قلبی و عروقی و بیماریهای عصبی می شود.

۲ ـ‌ جعفری برای کمک به کاهش وزن:

جعفری یک گیاه مغذی محسوب میشود که کالری کمی دارد.تحقیقات بر روی اثرات جعفری روی عصاره سمس کادمیوم، نشان میدهد که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک میکند.یک متابولیسم سالم نیز راهی برای کاهش وزن سالم و سریع می باشد.

علاوه بر این جعفری آب اضافی بدن را دفع میکند و کلیه ها و کبد را پاک میکند.این عملکرد به نوبه خود کارکرد بدن را در سطح مطلوب نگه میدارد و به کاهش وزن کمک میکند.

۳ ـ‌ خاصیت ضد التهابی جعفری:

جعفری در زمان های بسیار قدیم و در درمان های سنتی برای درد دندان، کبودی، نیش حشرات و خارش پوست استفاده می شده است.با توجه به تحقیقات اخیر جعفری دارای خواص ضد التهابی و ضد سمیت کبدی است که به کاهش التهاب داخلی بدن و پاک کردن کبد کمک میکند.

۴ ـ جعفری برای مراقبت از پوست:

جعفری غنی از ویتامین C و آنتی اکسیدانها است. همچنین دارای خواص کلاژن سازی و روشن کنندگی پوست می باشد.این گیاه باعث کاهش ظاهر زخم ها و لک های روی پوست میشود. همچنین دارای توانایی متعادل کردن تولید روغن می باشد که یک درمان عالی برای آکنه محسوب میشود.

۵ ـ‌جعفری برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان:

جعفری با سطح بالای از ویتامین های B ،C و K و کلسیم، میتواند به تقویت سلامت استخوان کمک کند.همچنین به جلوگیری از پوکی استخوان و حتی سلامت استخوان زمانی که سن بالا می رود کمک میکند.

ویتامینB موجود در جعفری به کاهش سطح هموکیستئین، اسید آمینه در بدن کمک میکند که ممکن است استخوان هخا را تضعیف کند.

۶ ـ‌ جعفری برای درمان رفلکس اسید معده:

جعفری به عنوان یک درمان طبیعی برای رفلکس اسید به کار گرفته میشود. زیرا که به هضم غذا در معده کمک میکند.

۷ـ جعفری برای درمان کم خونی:

غلظت بالای آهن در جعفری به درمان کم خونی که ناشی از کمبود آهن است کمک میکند.ویتامین C در جعفری کمک میکند تا جذب آهن بیشتری داشته باشید.

جدول ویژگی‌ها

آخرین محصولات

41

پودر ژله سیب سزار

اطلاعات بیشتر
1

پودر ژله موزی سزار

اطلاعات بیشتر
61

پودر ژله انبه سزار

اطلاعات بیشتر
77

پودر ژله آناناس سزار

اطلاعات بیشتر
سبد خرید