سبزی قلیه ماهی درویش

سبزی خشک قلیه از سری سبزی های خشک برند درویش است که با رعایت اصول بهداشتی و به دور از هر گونه آلودگی و ناپاکی، تهیه و تولید شده است. سبزی خشک قلیه درویش بسیار معطر و خوشبو است و ترکیبی اصولی و مطابق با ذائقه ایرانی دارد.

از آنجایی که قلیه یکی از غذاهای پر طرفدار جنوبی است و همیشه مورد استقبال قرار گرفته و در برنامه غذایی خانواده های جنوب کشور جای دارد، ممکن است که مواد اولیه این خورشت لذیذ همیشه و همه جا در دسترس نباشد. لذا استفاده از مواد جایگزین میتواند راه حل مناسب باشد. استفاده از سبزی خشک مخصوص قلیه، سبب می شود تا شما همیشه خورشتی لذیذ و خوشبو داشته باشید. شما می توانید قلیه را با ماهی، میگو و حتی کنسرو ماهی تهیه کنید.
ترکیب و نسبت سبزی قلیه ماهی
ترکیب و نسبت سبزی هر غذایی اهمیت زیادی دارد، زیرا طعم و مزه اصلی غذا را سبزی آن مشخص می‌کند. اگر نسبت سبزی به درستی انتخاب نشود، در تغییر طعم اصلی غذا تاثیر به سزایی خواهد داشت. قلیه ماهی نیز از این اصل مستثنی نیست و برای درست کردن این خوراک محلی با طعم اصلی، باید ترکیب و نسبت سبزی آن رعایت شود..

 

سبزی قلیه ماهی متشکل از گشنیز و شنبلیله است.که برخی از خواص آن عبارت است از ؛

۱. گشنیز: 

نوعی گیاه بومی جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا است. این گیاه در ایران بیشتر در استان همدان کاشت و برداشت می‌شود و ارتفاع آن گاهی به نیم متر هم می‌رسد. قسمت‌های خوردنی گشنیز که بیشتر در تهیه غذا‌ها به کار می‌رود، ساقه و برگ آن است. البته در برخی کشور‌ها از تخم آن نیز به عنوان ادویه‌ای با عطر قوی در تهیه شیرینی‌ها و غذا‌ها استفاده می‌شود. مهم‌ترین خواص گشنیز شامل موارد زیر می‌شود:
کاهش بی خوابی و اضطراب
کاهش فشار خون
رفع تجمع آب در بافت‌های بدن
دفع سنگ کلیه

۲. شنبلیله:

نوعی گیاه بومی ایران و از خانواده‌ی باقلائیان به طول ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر است که قابلیت همزیستی با باکتری‌های تثبیت کننده ازت را دارد و قسمت اعظم نیتروژن مورد استفاده خود را تولید می‌کند. این گیاه در بیشتر مناطق ایران کاشته شده و از برگ آن در تهیه غذا استفاده می‌شود. عطر و بوی مطبوع بسیاری از غذا‌ها مانند قورمه سبزی و قلیه ماهی مربوط به همین سبزی است. از خواص مهم شنبلیله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ملین، اشتهاآور، خلط آور و ضدتب
کاهش دهنده قند خون
حاوی مقادیر زیادی آهن، فسفر و ویتامین D. افزایش دهنده میزان شیر در دوران شیردهی
بازکننده عروق خونی
حاوی دایوسگنین که به استروژن مصنوعی نیز معروف است

جدول ویژگی‌ها

آخرین محصولات

41

پودر ژله سیب سزار

اطلاعات بیشتر
1

پودر ژله موزی سزار

اطلاعات بیشتر
61

پودر ژله انبه سزار

اطلاعات بیشتر
77

پودر ژله آناناس سزار

اطلاعات بیشتر
سبد خرید