مرزه خشک درویش

مرزه از گیاهان خانواده نعناع است و برای اولین بار در قاره آسیا برداشت شده و بومی این منطقه است . مرزه گیاهی است یکساله که برگ های آن دارای طعم بسیار قوی می باشد ، مرزه بوی خیلی نافذ دارد و به دلیل تند و تیری مزه اش کمتر به شکل تازه استفاده می شود .

این گیاه اکثرا به صورت خشک مصرف می‌شود. همچنین به صورت پخته و به عنوان چاشنی در انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته می‌توان از نوشیدن چای و دمنوش مرزه نیز لذت برد. ویژگی مثبت دیگر مرزه خشک این است که طبیعت گرم و خشک دارد و برای غذاهای خوش‌طعم ایرانی که طبع سرد دارند چاشنی بسیار خوبی باشد. پس با خرید مرزه خشک درویش در زمان خود صرفه‌جویی کنید و بدون نیاز به انجام مراحل خرید، شستشو و خرد کردن سبزی، از آن در آشپزی و طعم دادن به انواع غذاها و دمنوش‌ها استفاده نمایید.

خواص مرزه خشک درویش :

۱ ـ خاصیت ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی مرزه خشک

مرزه دارای بسیاری از فنل های اساسی از جمله تیمول و کارواکرول است. تیمول ضد عفونی کننده و ضد قارچ است در حالی که کارواکرول ضد باکتری است و به متوقف کردن رشد بسیاری از انواع باکتری ها از جمله اشرشیا کلای کمک می کند. مرزه می تواند به سهولت و بهبودی گلودرد و عفونت های برونش کمک کند.

۲ ـ مرزه خشک  برای هضم آسان

فیبر یک ماده اساسی در دستور العمل برای سلامتی هضم است و مرزه منبع خوبی از فیبر است. مرزه همچنین ضد اسپاسم است که اسپاسم های مرتبط با تحریک دستگاه گوارش را کاهش می دهد. این گیاه به سهولت نفخ و سوء هاضمه کمک می کند. پری بیوتیک ها به رشد باکتری های خوب در روده کمک می کنند، که به هضم غذا کمک می کند و همچنین باعث تقویت ایمنی می شود.

۳ ـ خواص مرزه برای کاهش وزن

مرزه گیاهی سرشار از مواد معدنی، پروتئین و ویتامین های غنی و کم کالری است که بسیار مناسب برای کاهش وزن می باشد. افرادی که از رژیم غذایی کم کالری همراه با مکمل گیاهی حاوی مرزه استفاده می کنند، در کاهش وزن خود موفق تر هستند.

 

۴ ـ مرزه منبع غنی آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها سلول های شما را از آسیب روزانه مانند قرار گرفتن در معرض استرس، آلودگی، سیگار کشیدن، تشعشعات و برخی مواد شیمیایی و همچنین رادیکال های آزاد که منجر به پیری می شوند محافظت می کنند. آنها به سلامت قلب شما کمک می کنند و خطر ابتلا به عفونت ها و برخی سرطان ها را کاهش می دهند. مرزه سرشار از آنتی اکسیدان ها زیاد است.

۵  ـ مرزه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

برگ ها و شاخه های گیاهان مرزه منبع غنی از پتاسیم، آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و سلنیوم است. همه اینها برای سلامتی ضروری است و می تواند بسیاری از عملکردهای بدن از جمله فشار خون، ایجاد خون، سلامت استخوان، سلامت ایمنی و عملکرد تیروئید را بهبود بخشد. مرزه همچنین یک منبع ویتامین گروه پیچیده B ، ویتامین A ، ویتامین C ، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است. این مواد مغذی به تقویت سیستم ایمنی بدن، سالم نگه داشتن چشم ها و انرژی به شما کمک می کنند.

۶ ـ مرزه خشک  برای مبارزه با التهاب

مرزه دارای خواص ضد التهابی و ضد روماتیسمی است. این می تواند به کاهش درد مفاصل و آرتروز کمک کند. همچنین ممکن است مشکلاتی مانند نقرس و سردرد را درمان کند.

۷ ـ مرزه برای کاهش کلسترول بد

مرزه سرشار از فیبر غذایی است که به کاهش سطح لیپوپروتئین با چگالی کم یا همان کلسترول های بد کمک می کند و باعث افزایش سطح لیپوپروتئین با چگالی بالا یا کلسترول های خوب بدن می شود.

۸ ـ‌ مرزه داروی سرفه و سرماخوردگی

مرزه می تواند به عنوان درمانی برای سرفه، سرماخوردگی و گلودرد خفیف استفاده شود. همچنین ضمن تسکین گلو و تسکین سردردهای ناشی از احتقان بینی، خلط را از مجاری هوایی خارج می کند.

۹ ـ مرزه برای رفع آلرژی

مرزه گیاهی است که با خواص ضد عفونی و ضد التهابی دارد و برای درمان آلرژی و حساسیت های پوستی مناسب است.

جدول ویژگی‌ها

آخرین محصولات

41

پودر ژله سیب سزار

اطلاعات بیشتر
1

پودر ژله موزی سزار

اطلاعات بیشتر
61

پودر ژله انبه سزار

اطلاعات بیشتر
77

پودر ژله آناناس سزار

اطلاعات بیشتر
سبد خرید