نعنا خشک درویش

نعنا گیاهی است علفی با ریشه هوایی و ساقه‌های مستقیم و چهارگوش و زیرزمینی. ساقه و برگ‌های خوش‌بوی آن خوراکی و دارویی است و گاهی گل‌های رنگین دارد.

 

درباره نعنا خشک درویش

نعنا گیاهی است از رده دولپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی‌های خوراکی است. این گیاه تمام اسانس‌ها و خواص پونه را دارد، ولی برگ‌هایش کرک کم‌تری دارند و بریدگی‌های کنار برگ‌های آن بیش‌تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم‌تر است.

نعنا گیاهی است علفی با ریشه هوایی و ساقه‌های مستقیم و چهارگوش و زیرزمینی. ساقه و برگ‌های خوش‌بوی آن خوراکی و دارویی است و گاهی گل‌های رنگین دارد.

نعناع یک ماده محبوب در چندین غذا و نوشیدنی است ، از چای ها و نوشیدنی گرفته تا سس ها ، سالادها و دسرها.

 

 

خواص نعنا خشک

فواید سلامتی نعناع خشک درویش و خواص این سبزی معطر برای درمان بیماری ها :

 

۱ ـ  نعناع برای درمان آسم:

نعناع ویژگی های آرامش بخش دارد و برای بیماران مبتلا به آسم بسیار مفید است.

 

۲ ـ نعناع برای کمک به فرآیند هضم:

نعناع آرامش بخش است و خاصیت پاک کنندگی و سم زدایی دارد.از التهاب در معده جلوگیری می کند, کام را پاک می کند و فرآیند هضم را تقویت می کند. این امر به دلیل فعال شدن غدد بزاقی در مصرف نعناع که آنزیم های گوارشی را قادر به تولید مقادیر کافی می کند, اتفاق می افتد.

 

۳ ـ کاهش و درمان اختلالات تنفسی با نعناع:

نعناع به شکل چای یا جویدنی برای رفع گرفتگی گلو, بینی, برونشیت و ریه ها استفاده می شود. به تسکین بینی, گلو و مجاری تنفسی و جلوگیری از یک اختلال طولانی که معمولاً با آسم یا سرما شروع می شود, کمک می کند.

 

۵ ـ نعناع برای تقویت کبد:

نعناع برای کار کردن موثر کبد شناخته شده است و نعناع به خاطر وجود مواد مغذی ضروری و خواصی چون آرامش بخشی و تسکین دهنده اش, یک گیاه بسیار مفید برای افزایش قدرت کبد است.

 

۶ ـ نعناع بهداشت دهان را تضمین می کند:

نعناع یک خوشبو کننده دستگاه تنفس هوای عمومی است ، علاوه بر اطمینان از تمیزی زبان و صمغ ها، مانع رشد باکتری در دهان می شود..

 

۸ ـ جلوگیری از افسردگی با نعناع:

نعناع یک محرک طبیعی بسیار معطر است که باعث افزایش انرژی در بدن می شود. می تواند به صورت روغن یا تنفسی یا به صورت بخار به کار رود تا افسردگی و خستگی را بکاهد. ذهن را تحریک می کند, به آن نیرو می بخشد و حالت و کارکرد جامع بدن را افزایش می دهد.

جدول ویژگی‌ها

آخرین محصولات

41

پودر ژله سیب سزار

اطلاعات بیشتر
1

پودر ژله موزی سزار

اطلاعات بیشتر
61

پودر ژله انبه سزار

اطلاعات بیشتر
77

پودر ژله آناناس سزار

اطلاعات بیشتر
سبد خرید