سبزی پلو درویش

برای تهیه سبزی‎‌ پلویی فرایندی طولانی به‌همراه است که طی آن باید سبزی پاک، شسته و خرد شود. ما برای شما راه حل ساده‌تری داریم. سبزی پلو خشک درویش که در بسته‌بندی کاملا بهداشتی عرضه شده است . بنابراین با خیال راحت می‌توانید سبزی خشک درویش را درآشپزخانه خود نگهداری کرده و هر زمان که هوس سبزی پلو کردید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن غذای موردعلاقه‌تان را پخته و میل کنید.

سبزی‌های موجود در بسته‌بندی این محصول درویش ترکیبی از تره، جعفری، گشنیز و شوید است. به گفته‌ی متخصصان تغذیه گیاه جعفری حاوی ترکیباتی برای دفاع از بدن در برابر سرطان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این گیاه علاوه بر مواد معدنی شامل آهن، کلسیم و پتاسیم، دارای ویتامین‌های K،C  و A هم بوده و منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. همچنین تره از نظر خواص دقیقا شبیه به پیاز و سیر بوده و برای درمان تمامی عفونت‌ها مناسب است. این سبزی برای کاهش وزن، تسکین درد مفاصل، نقرس، رفع یبوست و مشکلات ناشی از سوءهاضمه هم مفید بوده و مصرف آن به درمان بیماری‌های دستگاه تنفس کمک می‌کند. گشنیز طبع سرد و خشک دارد و برای درمان جوش‌های دهان و تسکین درد دهان بسیار موثر است. این گیاه از ترش شدن غذا در معده جلوگیری کرده و درد صفرا را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. همچنین مصرف شوید برای سکسکه، ضعف معده، تنگی نفس، ضعف کبد، سنگ کلیه، دردهای مفاصل و کولیت مفید است. این گیاه باعث کاهش قند و چربی خون شده و با افزایش ترشح انسولین در بدن می‌تواند مقدار قند خون در بیماران دیابتی را کاهش دهد.

ترکیبات :

– تره

– گشنیز

– شوید

– جعفری

خواص سبزی های موجود در سبزی پلو درویش :

– تره

طبع سبزی تره گرم وخشک است

خواص تره برای سلامتی

تره یکی از سبزی های سبزی آشی است، تره یکی از سبزیجات اصلی آش به حساب می آید، همچنین خواص بیشمار غذایی و درمانی برای بدن دارد و در بسیاری از نقاط جهان کشت می شود از خواص تره میتوان به خواص تره برای چشم پرداخت:

-بینایی را بهبود می بخشد
برای سلامتی چشم بسیار ضروری است تا بتواند بهترین کار خود را انجام دهد، باعث تقویت بینایی در شب می شود، به چشم ها کمک می کند در شرایط کم نور به بینایی بهتر برسند و تره فرنگی همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که با رادیکال های آزاد درگیر در تحریک بیماری های چشم همراه با پیشرفت است.

-به جلوگیری از آب مروارید کمک می کند
تره فرنگی حاوی دو ترکیب بسیار مهم است: لوتئین ، زاکزانتین و لوتئین .این دو ترکیب برای محافظت از بافتهای حساس چشم از خطرات اشعه ماوراء بنفش محافظ محکمی را تشکیل می دهند.همچنین از قرار گرفتن در معرض چشم در معرض آب مروارید جلوگیری می کنند.

– گشنیز

طبع سبزی گشنیز سرد و خشک است

خواص گشنیز برای سلامتی

گشنیز یکی از سبزی های سبزی آشی است، گشنیز یا جعفری چینی، گیاه پر پرورشی سالیانه از خانواده جعفری، یا به صورت برگ تازه یا ادویه جات برای پخت و پز استفاده می شود، بومی مدیترانه و خاورمیانه است، زیرا این گیاه به دلیل استفاده های متعدد در آشپزی، که به طور گسترده ای در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد، مورد استفاده قرار می گیرد.

-ارتقاء سلامت پوست

برگ گشنیز و عصاره های آنها قادر به محافظت از پوست در برابر صدمات ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش هستند و یک مطالعه دیگر نشان داد که تعلیق الکلی تهیه شده از برگهای گشنیز و عصاره آنها خطر ایجاد سلولهای زودرس پوست را در نتیجه کاهش می دهد.

خاصیت ضد قارچ در گشنیز

اگرچه درمان های زیادی در مورد عفونت های قارچی وجود دارد – مانند کاندیدیازیس خوراکی (برفک) – آنها اغلب عوارض جانبی ناخواسته ایجاد می کنند به همین دلیل علاقه ای به ایجاد ترکیبات بر اساس مواد طبیعی وجود دارد که خاصیت مبارزه و مبارزه با عفونت های قارچی را دارند.

– شوید

طبع شوید گرم و خشک است

خواص شوید برای سلامتی

شوید یا شود یکی از گیاهان یک ساله الی دو ساله می باشد که گاهی بلندی آن به یک متر می رسد. ریشه این گیاه راست و مخروطی شکل و سفید می باشد. شوید از زمان های خیلی قدیم وجود داشته و مورد استفاده قرار می گرفته است.

-درمانی طبیعی برای بی‌خوابی است

ویتامین B کمپلکس و فلاونوئید موجود در شوید تازه، بهترین ترکیب برای درمان طبیعی بی‌خوابی هستند زیرا اثر آرام بخش داشته و به بهبود خواب شما کمک می‌کنند.

– جعفری

طبع جعفری صفرا, مزاج گرم و خشک است

خواص جعفری برای سلامتی

جعفری یکی از سبزی‌های پر استفاده به خصوص در آشپزی است. از این سبزی هم به صورت خشک‌شده و هم به صورت تازه در طبخ غذاها استفاده می‌شود. این سبزی به خاطر وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی موجود در آن به شیوه‌های مختلف به حفظ سلامتی کمک می‌کند.

-تقویت دستگاه ایمنی بدن

جعفری حاوی ویتامین A و C است که باعث داشتن یک سیستم ایمنی سالم می‌شود. ویتامین A موجب تقویت روده، دستگاه ادراری و تنفسی و پوشش چشم است. مصرف زیاد ویتامین C به کاهش التهابات و پیشگیری از بیماری‌هایی مانند تصلب شرایین، التهاب مفصل، سرطان روده، دیابت و آسم کمک می‌کند.

-درمان ناراحتی‌های معده و بهبود گوارش

جعفری برای درمان ناراحتی معده بسیار مفید است. این سبزی برای درمان اختلالات گوارشی، سوءهاضمه و حالت تهوع مفید است.

جدول ویژگی‌ها

آخرین محصولات

41

پودر ژله سیب سزار

اطلاعات بیشتر
1

پودر ژله موزی سزار

اطلاعات بیشتر
61

پودر ژله انبه سزار

اطلاعات بیشتر
77

پودر ژله آناناس سزار

اطلاعات بیشتر
سبد خرید